دسته بندی ها
- بیشتر -آخرین مطالب
-
مبانی تضمین کیفیت در سازه های جوشکاری-1
تاریخ:۱۴۰۱/۰۹/۲۱ زمان:۱۴:۵۲:۳۷
برچسب ها
نمایش جزئیات
مبانی تضمین کیفیت در سازه های جوشکاری-1
1-1 تعریف #کنترل-کیفیت
از زمانی که انسان توانایی ساخت محصولی را پیدا کرد.جهت کنترل کیفیت آن به تلاش پرداخت.
2-1 دیدگاههای قدیمی در مورد کیفیت
معیارهای کیفی تنها توسط تامین کننده تعریف می شد.بدون آنکه توجهی به نیازهای خاص مشتری شود. پرسنل کیفیت به خاطر عدم ارتباط صحیح با مشتری و واحد مهندسی از نیازهای واقعی کیفیت محصول دارای اطلاعات کافی و جامع نبودند.
مشتری قول تامین کننده در مورد کنترل کیفیت محصول رابر اساس اعتماد به وی قبول می نمود بدون آنکه واقعا شواهد کافی برای اثبات این قول قابل ارایه باشد.بنابر این بسیاری از فعالیت ها می توانست به علت اشتباه انسانی دارای خطا شود.
3-1دیدگاه امروزی در مورد کنترل کیفیت
مشتری خواهان شواهد معتبر دال بر وجود کیفیت است. وعلاقمند به فرض نمودن بر اساس تنها نتایج بازرسی های محدود و با دادن گارانتی کیفیت توسط تامین کننده نمی باشد. شواهد معتبر دال بر وجود کیفیت نه تنها باید در محصول نهایی دیده شود بلکه باید این شواهد در حد کافی در کلیه فعالیتها ی مربوط به تولید محصول مشهود باشد.
_چگونه می توان رضایت مشتری را ارزیابی نمود؟
-حالت اول:فروش قراردادی و مستقیم به مشتری
در این حالت با بررسی عملکرد تولید کننده در قبال نیازهای قراردادی و همچنین کسب اطلاعات از مشتری می توان رضایت مشتری را ارزیابی نمود.
-حالت دوم:فروش به بازار توزیع محصول
در این حالت تولید کننده با مشتری نهایی عقد قرارداد نخواهد کرد و مستقیما با وی در تماس نخواهد بود. لذا در این مواقع جهت ارزیابی رضایت مشتری نیاز به اجرای تحقیقات بر روی بازار مصرف خواهد بود.(Market_Researc#)
_اطمینان از کیفیت چه چیزی هست؟
-مدیریت خوب است(به طور اخص در موضوعات مربوط به کیفیت)
- مسوولیت همه است
- وسیله ای است برای رسیدن به کیفیت مناسب در کوشش اول و همه کوششها
- یک ابزار برای کمک به بهره وری است
-یک وسیله برای ایجاد اطمینان در مشتری است
_اطمینان از کیفیت(Quality_Assurance#)
اطمینان از کیفیت به نظام مدیریتی اطلاق می شود که اطمینان می دهد محصول دارای کیفیت صحیح بوده و شواهد مربوطه را نیز ارایه می دهد.
_#کنترل_کیفیت #Quality Control
کنترل کیفیت مجموعه فعالیت های فیزیکی آزمایشی و بازرسی می باشد که در جهت کمک به رسیدن به هدف اطمینان از کیفیت اجرا می گردد.
_اطمینان از کیفیت چه چیزی نیست؟
-کنترل کیفیت و بازرسی نیست.
-یک فعالیت چک نمودن فوق العاده نیست.
-یک هزینه ساز عمده نیست.
-مسوول تصمیم گیری های فنی نیست.
-مستند سازی کلید امور نیست.
-چاره ساز و کلید امور مشکلات نیست.
در شرکتی که تنها کنترل کیفیت(بازرسی) مطرح می باشد این سوال مطرح است که آیا این کار را درست انجام داده ایم؟